Har du brug for en bogholder til bogføring i Århus og omegn, handler det først og fremmest om at definere din opgave præcist. Derved kan du bedre finde netop den bogholder, der passer til det behov, du har for bogholderi i Århus. For i dag er der mange forskellige løsninger – og de behøver ikke nødvendigvis at være lokale!
Har du brug for bogføring i Aarhus, så kontakt os på 42 14 81 52 , eller udfyld formularen herunder. Så kontakter vi dig og aftaler nærmer om, hvad din nye bogholder skal gøre for dig.
Med lige omkring 15.000 virksomheder og over 1,2 millioner potentielle medarbejdere med en køretid på maksimalt en time fra Århus centrum, er Århus Danmarks næststørste erhvervsby.
Byen rummer bl.a. hovedsæder for store danske og internationale virksomheder som Arla, Vestas, Salling Group, Jysk, Aarsleff, Terma og Hummel. Samtidig har den Danmarks største containerhavn, og er godt forbundet til omverdenen med både vejnet og flytrafik.
Så der er gang i erhvervslivet i Århus, og sikkert også i dit firma. Så meget, at du måske har brug for hjælp til bogføringen. Er det tilfældet, finder du en masse inspiration, tips og tricks til, hvordan du nemmest finder – eller kan spare – en bogholder til din bogføring i dit Århus-baserede firma.
Før du går i gang med at søge efter en bogholder i Århus og omegn, er det en god ide at finde ud af, helt præcist hvad det er, du har brug for hjælp til? For hvad er det helt præcist, der giver behovet for en ekstra ressource? Hvor stor er arbejdsmængden, og hvilke arbejdsopgaver er der helt præcist tale om?
Starter du med det sidste først, kan det give dig en ide om, hvor meget der er at lave, og hvordan det kan være, at der er brug for ekstra hænder. For måske er der andre måder at løse opgaverne på, som kommer til at koste dig knapt så meget som udgifterne til en ekstern eller freelance bogholder. Ja, måske findes der ligefrem en helt gratis løsning!
Tit kan automatisering og digitalisering af bogholderiet nemlig løse behovet for en ekstra ressource. For der dukker løbende flere og flere tjenester op på nettet, der gør det muligt at digitalisere og automatisere arbejdsgange, som du før var nødt til at udføre manuelt.
F.eks. stilles der ikke længere krav om, at du skal opbevare en papirbaseret kopi af alle jeres bilag. Derfor bliver der længere og længere imellem, at du ser en faktura fra en leverandør på papir. De tilsendes i stedet som en PDF-fil pr. mail, ligesom mange virksomheder tilbyder at fremsende deres regninger digitalt.
Det åbner op for, at du kan automatisere registreringen af de bilag, som du før havde en bogholder til at sidde og bogføre. Det minimerer arbejdsbelastningen for det enkelte bilag til at registrere betalingen af fakturaen.
Tilsvarende kan du få smarte app-baserede løsninger til de fleste ERP-programmer, der gør det muligt at registrere bonner og andre papirbilag ved at tage et billede af dem med mobiltelefonen. På den måde slipper du – og dine medarbejdere – for at skulle holde styr på kasseboner og andre kvitteringer på papir. Så snart der er taget et billede af dem med mobilen, bliver de oprettet som et nyt bilag i jeres bogføringsprogram.
Selv arbejdet med at få godkendt indkomne fakturaer og sætte dem til betaling i banken kan automatiseres. Det begrænser arbejdet til at godkende det enkelte bilag i systemt og godkende betalingen i banken. Sådan – 3-4 manuelle arbejdsgange er skåret væk for hvert evig eneste papirbilag!
Så ved at skabe overblik over, hvad det helt præcist er for opgaver, du skal have udført, kan du måske finde en billigere og nemmere løsning på opgaven. Det kan spare firmaet for den ekstra ressource og måske ligefrem lette hverdagen for dem, du allerede har ansat.
Få eventuelt hjælp fra os. Vi kender alle mulighederne for automatisering og digitalisering af bogholderiet.
Giver det dig ikke den ønskede løsning på jeres ressourceproblemer, må du i gang med at jagte en god bogholder. Er det vigtigt for dig, at du finder en bogholder, der bor lokalt i Aarhus, har du flere forskellige muligheder.
En hurtig søgning på ”bogføring århus”, ”bogholder århus” eller ”bogholderi århus” vil højst sandsynligvis give dig flere gode bud på bogholdere, der tilbyder at løse din opgave. Prøv eventuelt den samme søgning med ”Aarhus” i stedet for ”Århus”. Det rykker ikke det store på de øverste placeringer i søgeresultaterne. Men længere nede i søgeresultaterne dukker der nogle nye bud op.
For det er en god ide også at undersøge forslagene nederst på første side i søgeresultaterne eller på side 2 eller 3. Her finder du oftest de mindre firmaer, der ikke har råd til at hyre SEO-eksperter, som kan få dem til tops på Google. Disse bogholder-firmaer er oftest billigere og mere fleksible at hyre ind til opgaven.
Mange revisionsfirmaer tilbyder også at udføre bogføring for deres kunder. Så her er det også muligt, at du kan få hjælp til at løse dine bogføringsopgaver.
Revisionsfirmaerne vil helst gerne stå for hele bogføringen. Derved er de sikre på, at alt bliver bogført korrekt. Så bliver det nemmere at revidere regnskabet og skrive årsrapporten. Så ved at lade revisionsfirmaet klare jeres bogføring, kan det give besparelser på de øvrige opgaver, som revisionsfirmaet udfører for jer.
Denne løsning giver dog nok mest mening for de helt små firmaer, der ikke er så store, at de har brug for en fastansat bogholder på fuld tid. Fordelen for dem er, at de får udført deres daglige bogføringsopgaver af bogholdere, der har kollegaer og revisorer at sparre med. Det har en ensom bogholder i et lille firma ikke. De skal selv brug tid på at holde sig opdateret.
Det er sjældent, at et revisionsfirma vil udleje deres bogholder på timebasis – og endnu sjældnere at de tilbyder, at deres bogholdere kommer ud og sidder hos dig i firmaet. Men der findes undtagelser som f.eks. os!