Priser og priseksempler på bogføring

Det er svært at give en fast pris på bogføring, uden at kende størrelsen af jeres bogholderi. For ikke to virksomheder er ens – og derfor er deres bogholderi det heller ikke. Læs her, hvordan vi regner os frem til din faste månedlige pris, samt få nogle priseksempler baseret på de parametre, som vi beregner prisen på billig bogføring ud fra.

Selv om Bogfoering.dk på mange måder minder om en tjeneste i skyen, har vi ikke en række abonnementer til en fast månedlig pris, du kan vælge imellem. I stedet skræddersyer vi prisen individuelt for hver enkelt virksomhed, som vi leverer bogføringsydelser til.

Den gode nyhed er, at det er billigere end du tror – og at du hverken behøver at skifte bogføringsprogram eller ændre nævneværdigt på jeres daglige rutiner i virksomheden. 

Få den største besparelse med digital bogføring

Vil du have den største besparelse på dit bogholderi i forbindelse med, at du går over til Bogfoering.dk, skal du vælge vores automatiserede digitale bogholderi.

Med digital bogføring slipper du for at bruge en masse tid på at holde styr på papirbilag. Samtidig får du et fantastisk værktøj, der giver dig overblik over firmaets økonomiske situation – og gør det meget lettere at godkende bilag for både dig og medarbejderne.

Det giver en masse tidsmæssige besparelser, der samlet set sparer dit firma og dets ansatte for mange timer i hverdagen. Så udover du sparer tid i hverdagen, giver det også en meget mere effektiv hverdag.

Sådan beregner vi din pris på bogføring

Når vi beregner din pris på billig bogføring, handler det især om, hvor mange bilag I har på årsplan. For selv om vi har digitaliseret alle bilagene, skal de stadig kontrolleres og behandles korrekt i regnskabet.

Dette aspekt er det stadig kun mennesker, der kan finde ud af og derfor har vi en bogholder til, at sikre kvaliteten og sørge for, at systemerne ikke “løber løbsk”.

Derudover kan firmaerne have forskellige behov, alt efter deres branche og størrelse. F.eks. har de lidt større firmaer – udover flere bilag – oftest også brug for en controller til afrapportering eller en CFO (regnskabschef), som ledelsen kan sparre med i forbindelse med strategiske beslutninger. De kan også give regnskabet et kritisk tjek og komme med nogle økonomiske eller strategiske anbefalinger på baggrund af det. Når det kommer til regnskabs priser er det svært at give et enslydende svar mht. priser, da et prisestimat som regel er baseret på den enkelte virksomheds størrelse, kompleksitet og omfanget af de enkelte regnskaber og bogføringsopgaver. 

Priseksempler på Automatiseret digitalt bogholderi

Med et automatiseret digitalt bogholderi er du garanteret en billig bogholder, der håndterer alle aspekter af virksomhedens bogføring. Prisen for et fuldt automatiseret, digitalt bogholderi starter helt nede fra 800 kroner pr. måned for et lille firma med 200 bilag om året. Større firmaer med omkring 1000 bilag om året ligger i nærheden af 3.000 kroner pr. måned, mens vi ved store firmaet har overtaget hele bogholderiet for f.eks. 25.000 kroner om måneden.

Det sidste gjorde vi hos et firma, hvor bogholderen stod overfor at skulle gå på pension. Så i stedet for at finde og ansætte en ny bogholder, valgte de at digitalisere deres bogføring fuldstændig, og så lade os stå for den. Derved kunne de spare 15.000 kroner hver måned i løn til en medarbejder, samt få en meget mindre administrativ byrde for de andre medarbejdere.

Se de tre priseksempler her. De er alle baseret på rigtige kunder, som vi har i vores forretning i dag:

Lille
-

200 bilag om året
kr 800 pr. mdr. eks. moms
  • Første møde er gratis
  • Ingen fysiske bilag
  • App til betaling af fakturaer
  • MasterCard til bilag "på farten"
  • Dashboard til at følge udviklingen
  • Bogholderi opdateret pr. 14 dag
  • Fri support*
Eksempel

Mellem
-

900 bilag om året
kr 3.000 pr. mdr. eks. moms
  • Første møde er gratis
  • Ingen fysiske bilag
  • App til betaling af fakturaer
  • MasterCard til bilag "på farten"
  • Dashboard til at følge udviklingen
  • Bogholderiet opdateret hver uge
  • Fri support*
  • Controller til afrapportering (+750 kr)
Eksempel

Overtage
bogholderiet

Erstattet medarbejder
kr 25.000 pr. mdr. eks. moms
  • Første møde er gratis
  • Ingen fysiske bilag
  • App til betaling af fakturaer
  • MasterCard til bilag "på farten"
  • Dashboard til at følge udviklingen
  • Bogholderiet opdateret hver uge
  • Fri support*
  • Controller til afrapportering
  • CFO til strategisk sparring
  • Sparet 30.000 kr. pr. mdr. (medarbejderen)
Eksempel

*Support omfatter konkrete spørgsmål om bogføringen, men ikke vurderinger af dit regnskab eller skattetekniske spørgsmål.

Vil du have en pris på din bogføring?

Vil du have den helt nøjagtige pris på, hvad det vil koste dig fast hver måned, at vi overtager dit bogholderi
 – eller bogfører dine bilag på papir?

Så kontakt os ved hjælp af kontaktformularen herunder, send en mail til [email protected] eller ring på 42 14 81 52 .
Så finder vi en fast pris på billig bogføring, der giver dig præcis det, du har brug for!

Opstartsgebyr

Ud over den faste månedlige pris tager vi et opstartsgebyr for at sætte alle de nødvendige tjenester, systemer og dit regnskabsprogram rigtigt op. Samtidig dækker opstartsgebyret også den nødvendige undervisning af alle virksomhedens medarbejdere.

Igen afhænger opstartsgebyret af størrelsen på jeres bogholderi. For jo større det er, jo mere komplekst er det per definition også at sætte op.

Husk de mange små besparelser
digital bogføring giver

De ovenstående priseksempler indeholder en lang række andre besparelser, som du næppe tænker over i hverdagen.

Udover en meget lettere hverdag for alle medarbejdere, inkluderer prisen også alle nødvendige licenser til de tjenester og programmer, der indgår i løsningen. Samtidig er alle bogholdertimer, afstemninger, og momsindberetninger inkluderet.

Endelig er det smarte dashboard, som giver overblik over virksomhedens nøgletal, samt den smarte app til at godkende og sætte alle indkomne fakturaer og andre bilag til betaling, inkluderet i den månedlige pris.

Alt sammen mange små og mellemstore beløb, der hurtigt løber op, hvis du skulle betale dem selv.

Priser på traditionel bogføring

Hos Bogfoering.dk løser vi også traditionelle bogføring-opgaver. Her afleverer du dine bilag på papir eller sat ind i bilagsmapper. Derefter kører vi selve bogføringen i vores eget bogføringsprogram, og fremsender en afstemt balance sammen med din momsindberetning.

Du behøver altså hverken at have et bogholderiprogram eller tænke på at sætte dig ind i det. Vi klarer det hele baseret på de fremsendte bilag og kontoudtogene fra din bank med videre.

Vi giver ikke en pris pr. bilag, da en virksomhed med 20 bilag pr. måned kan kræve mere arbejde end en med 100. For nyopstartede virksomheder kan der ligeledes være mange spørgsmål, der trænger sig på i forbindelse med f.eks. bogføring og regnskab. Et af spørgsmålene kunne f.eks. være: Hvad koster det at få lavet et årsregnskab?

Hvis du har spørgsmål, der vedrører bogføring eller regnskabs priser for din virksomhed, er du altid velkommen til at kontakte os. Vi er klar til at hjælpe dig videre, og tager gerne en dialog omkring traditionel billig bogføring og regnskabs priser. Ligeledes sammensætter vi naturligvis også gerne et godt tilbud til dig.

Digitalt regnskab

Øvrige priser

Lønadministration

Det koster kun 125 kr. pr. lønseddel, at få os til, at stå for lønnen.

Du kan læse mere om lønadministration her.

Ekstern bogholder pris pr. bilag

Det koster kun fra 500 kr. i timen, at benytte en af vores bogholdere, hvis ikke I vælger en pakkeløsning eller hvis I har spørgsmål og brug for en konkret vurdering i forbindelse med jeres bogføring.

Har du brug for en bogholder i en længere periode, f.eks. i et barselsvikariat, pga. sygdom ol. kan vi også klare det og du er velkommen til at kontakte os.

Du kan læse mere om, at leje en billig bogholder her.

NAV bogholder

Det koster kun fra 650 kr. i timen, at benytte en af vores NAV bogholdere, hvis ikke I vælger en pakkeløsning eller hvis I har spørgsmål og brug for en konkret vurdering i forbindelse med jeres bogføring.

Har du brug for en billig bogholder i en længere periode, f.eks. i et barselsvikariat, pga. sygdom ol. kan vi også klare det og du er velkommen til at kontakte os.

Du kan læse mere om NAV bogholdere her.

Ekstern Controller

Vores controllere indgår typisk i vores pakkeløsninger, men hvis du blot ønsker, at købe controller ydelserne, er prisen 900 kr. i timen.

Har du brug for en controller i en længere periode, f.eks. i et barselsvikariat, pga. sygdom ol. er du velkommen til at kontakte os, så vi kan finde en fornuftig pris på perioden.

Du kan læse mere om eksterne controllere her.

Ekstern CFO/økonomichef

Ønsker du rådgivning og strategisk arbejde på højeste niveau, er det vores CFO/økonomichef du skal have fat i. Hvis ikke det er med i din pakkeløsning, er timeprisen 1.400 kr. i timen.

Har du brug for en Økonomichef/CFO i en længere periode, f.eks. i et barselsvikariat, pga. sygdom ol. er du velkommen til at kontakte os, så vi kan tage en dialog omkring dine behov og vi vil kunne give dig en fornuftig pris på perioden.

Du kan læse mere om vores CFO/økonomichef ydelse her.

Optimering/digitalisering

Timeprisen ved optimering og digitalisering udover det, der er med i vores pakkeløsning eller, hvis vi kun skal se på optimering af dit bogholderiligger på 950 kr. i timen.

Vi vil dog typisk komme med et tilbud indeholdende en fast pris, så du ved, hvad optimerings-/digitaliseringspakken løber op i inden du siger endelig “ja”.  

Optimering og digitalisering kræver typisk en god indledende snak, så tøv ikke med, at kontakte os. Det første møde er alligevel gratis, så du har ikke noget at miste på denne front.