Gratis regnskabsprogram

Stor oversigt med alle regnskabsprogrammerne på det danske markedet. Flere af dem tilbyder et gratis regnskabsprogram, mens andre har gratis prøveperioder. Tjek dem ud nedenfor og læs om, hvorfor det er en god ide med et regnskabsprogram.

Har du brug for bogførings hjælp, så kontakt os på 86 41 21 00, eller udfyld formularen herunder. Så kontakter vi dig og aftaler nærmer om, hvad din nye bogholder skal gøre for dig.

Hvorfor vælger danske iværksættere regnskabsprogrammer?

 

I Danmark har vi efterhånden skabt et miljø med mange iværksættere og ejere af mindre virksomheder. Hvis du er en af disse, så ved du også, hvor hårdt arbejdet kan være, men også, hvor belønnende det kan være.

Én af de ting, som du dog aldrig kommer udenom er, at du skal lave regnskaber, budgetter og fakturaer. Og måske kan du det godt, som så mange andre, men der er aldrig det, som er det sjoveste ved at være iværksætter. Netop derfor er de såkaldte ”regnskabsprogrammer” blevet så populære i dag. Regnskabsprogrammerne gør det også meget lettere at overholde de ting i regnskabsloven som er nødvendig. 

Det er kort sagt software, hvori du kan indtaste dine økonomiske tal, og så kan du rent faktisk få et helt regnskab tilbage på utroligt kort tid. Det er nærmest helt magisk! Men hvorfor skulle du lige vælge denne løsning? Læs videre og find ud af, hvorfor software til bogføring er blevet så populært!

Iværksæt mere, bogfør mindre

 

Lad os være ærlige – er du virkeligt blevet iværksætter for at sidde med grafer, skatteparagraffer og valutaomregning? Selvfølgelig ikke! Som mange andre er du blevet iværksætter, fordi du har en passion for at skabe noget og for at levere gode services og produkter til loyale kunder.

Med det rigtige regnskabsprogram, så kommer du til at spare utrolige mængder tid. Du skal ikke længere bruge aftnerne derhjemme på at finde de rigtige tal frem. I stedet kan du komme tilbage til

Er du også træt af krøllede kvitteringer?

 

Vi kender det alle sammen – du har købt noget til det lille firma, og du skal lige have indlemmet det i regnskabet. Det er ikke så svært, for du har gjort det før, men det er ikke spændende. Men hvor har du nu lige lagt kvitteringen?

Med mange regnskabsprogrammer i dag bliver det spørgsmål nærmest fuldstændig ligegyldigt. Det er fordi, at du i dag kan køre alle kvitteringerne ind over regnskabet digitalt. Du tager simpelthen bare et billede, så er kvitteringen klar til at blive indlemmet som et bilag. Det gør bogføringen utroligt let, men endnu vigtigere, så gør det dit liv nemmere. Igen kan du stoppe med at gemme alle kvitteringerne og i stedet lade intelligent software gøre sit arbejde.

Mindre forvirring fører til bedre arbejde

 

Det er de færreste iværksættere, som er højtuddannede økonomer eller revisorer. Det betyder altså, at det ikke lige er enhver ejer af en lille virksomhed, som har en dybdegående forståelse af økonomien, og hvordan dette skal håndteres, når det kommer til iværksættere.

Igen er regnskabsprogrammer som sendt fra himlen til dette! Når du indtaster til såsom pris, omkostninger og beholdning, så kan du let få nøgletallene tilbage, som giver dig det bedst mulige overblik over, hvordan dit firma har det.

Du kan altså slippe for forvirring over tekniske begreber og mærkelige grafer. Det gør, at du kan arbejde noget bedre, fordi du simpelthen skal bruge mindre tid på de akademiske betegnelser!

Hav økonomien med dig overalt

Måske har du oplevet følelsen af, at du gerne lige vil se til virksomhedens økonomi. Nogle gange kræver det bare, at man åbner masser af dokumenter på computeren, mens du skal finde det helt store filarkiv frem.

Men i dag kommer utroligt mange regnskabsprogrammer med en simpel og elegant app til din smartphone. Så kan du her tjekke alle de vigtige nøgletal og hurtigt danne dig et overblik over jeres økonomi.

Hvad end du er på ferie eller sidder i toget, så er det let at få en dybere indsigt i din virksomhed. Og dette kan skabe mere tryghed, men samtidig også forny lidenskaben for iværksætteri – så bliver det endnu sjovere at arbejde!

 

Lyder det interessant?

 

Gratis prøveperiode på E-conomic

E-conomic er et af de mest populære regnskabsprogrammer, som bliver benyttet af både store og små virksomheder og som anbefales af revisorer og bogholdere. Du har sikkert allerede hørt om det, men ikke om programmets mange funktioner og specialisering af kundens behov. E-conomic tilbyder en prøveperiode på 14 dage, hvorefter programmets mindste pakke koster 99 kr. pr. md.

e-conomic regnskabsprogram

Gratis regnskabsprogram fra Dinero

Et af de nyeste og mest effektive regnskabsprogrammer til den mindre virksomhed er Dinero. Med dette regnskabsprogram har kunden valget mellem den gratis version med de almindelige services, eller en anden version som koster penge. Denne version har flere funktioner heriblandt implementering af en app og online bogføring. Dinero har på landsplan over 40.000 tilmeldte virksomheder.

Gratis prøveperiode på Billy

Med Billy får du et regnskabsprogram, som gør det som det skal og så ikke meget mere. Et online regnskabsprogram, som hjælper virksomheden med bogføringen og indeholder en 30 dages prøveperiode. Det er et program som er tilpasset de små virksomheder og som kommer i en gratis udgave, men koster penge, så snart der opgaverne bliver mere krævende.

Gratis versionen finder du her.

men vil du have 30 dage gratis til den fulde version kan du klikke her.

Vil du have 1 år med 50% rabat – se mere her.

Forskellige regnskabsprogrammer fra Visma

Visma er en førende leverandør af forretningskritisk software, der digitaliserer og effektiviserer virksomheder og samfund. De tilbyder en bred vifte af softwareløsninger, som forenkler arbejdet for selvstændige, private virksomheder og offentlige organisationer i alle størrelser, og bidrager dermed til vækst og udvikling i samfundet.

Inden for regnskab og lønadministration har Visma en række løsninger, der er opdelt efter virksomhedsstørrelse.

For mindre virksomheder har Visma udviklet brugervenlige regnskabs- og lønprogrammer, som gør det nemt at administrere økonomien. Disse inkluderer populære programmer som Dinero, ProLøn, e-conomic og DataLøn, som alle hjælper mindre virksomheder med at forenkle deres daglige drift og fokusere på vækst.

For større virksomheder tilbyder Visma avancerede ERP-, HRM- og lønsystemer gennem deres løsninger som Visma Net, Business NXT, Visma Løn og Visma HR. Disse systemer er designet til at håndtere komplekse forretningsbehov og integrere med andre kritiske forretningsprocesser.

 

Lyder det interessant?

 

Gratis regnskabsprogram til enkeltmandsvirksomhed

 

Har du brug for et regnskabsprogram til din virksomhed? Benyt et af de gratis regnskabsprogrammer fra en af udbyderne og få styr på dit regnskab. Disse regnskabsprogrammer henvender sig til enkeltmandsvirksomheden, hvor du selv står for din bogføring. Disse programmer indeholder enten en gratis prøveperiode eller en gratis version, så du helt slipper for at betale for din bogføring. 

Regnskabsprogrammerne er velegnet til den mindre eller nystartet enkeltmandsvirksomhed og indeholder de fleste af de funktioner som bruges i den daglige bogføring. Dinero, Billy og E-conomic er gode regnskabsprogrammer, som begge kommer med en prøveversion og en gratis udgave, som kan varetage de mest almindelige bogholderi opgaver, som din virksomhed har.

Du finder programmerne ovenfor.

Gratis regnskabsprogram til privat

 

Er du privat erhvervsdrivende og mangler du en nem og billig metode til at holde regnskabet opdateret, er et af de mange gratis regnskabsprogrammer noget for dig. Med et regnskabsprogram får du et overblik over din virksomheds regnskab, som nemt og hurtigt kan opdateres. Som privat kan de forskellige programmers funktioner være enten væsentlige eller overskydende, derfor er der også mange at vælge imellem. Vigtigt er det at programmerne ikke er tilpasset private, så kontoplanen skal i nogle tilfælde ændres din virksomhed.

Du kan sikkert klare dig med en gratis version af Dinero eller Billy. Læs mere ovenfor.

Gratis regnskabsprogram til Excel

 

Microsoft Excel er for dig som gerne vil gøre alting selv, både med hensyn til design, funktionalitet og brugs grad. Her får du muligheden for at tilpasse dit regnskab efter egne ønsker, hvilket dog koster både tid og ressourcer. Der findes i dag ingen udbydere, som benytter Excel og derfor anbefales det at benytte et af de mange automatiserede regnskabsprogrammer. 

På den måde er du som kunde sikker på en nemmere bogføring, som tilmed fås i både gratis versioner og versioner som koster penge, men som indeholder flere funktioner.

Gratis bogføringsprogram fra Microsoft – Business Central

 

Microsoft Business Central, også kaldet Business Central eller bare BC.

Business Central er den nye udgange af NAV online eller NAV2018, som flere er skiftet over til.

Business Central er bygget op fra bunden og ny teknologi, men de fleste af grundprincipper er det samme som NAV. BC er typisk til de større virksomheder eller dem som har brug for et god lagerstyring og mere avancerede funktioner i økonomiprogrammet.

Derudover kommer BC til at have flere apps/extensions, som gør det nemmere at tilføje 3. parts programmer.

Du kan få 30 dags gratis prøveperiode efter den 30 dags prøveperiode kan du flytte over til ens fuld version. På den måde er du sikret at det hidtidige arbejde ikke er spildt og du kan mod fortsætte ufortrødent, hvis programmet er noget for dig.

BC er ikke bare BC – da der findes mange ekstra funktioner og derfor er det vigtigt, at du finder en Business Central udbyder, som har bygget en god standard kærne. 

Inventio.IT har udviklet en smart version af BC, som har mange egenskaber som E-conomic og med mulighed for, at tilvælge apps. Se mere her

Gratis bogføringsprogram fra Microsoft

 

Microsoft Dynamics NAV, også kaldet Navision er et dansk bogføringsprogram som kan tilpasses alle typer virksomheder og størrelse. Det fungerer meget ligesom alle andre regnskabsprogrammer, men har fordelen at kunne konverteres til rigtigt regnskab, efter den 30 dags prøveperiode. På den måde er du sikret at det hidtidige arbejde ikke er spildt og du kan mod fortsætte ufortrødent, hvis programmet er noget for dig.

NAV er ikke bare NAV – da der findes mange ekstra funktioner og derfor er det vigtigt, at du finder en NAV udbyder, som har bygget en god standard kærne. 

Inventio.IT har udviklet en smart version af NAV, som har mange egenskaber som E-conomic og med mulighed for, at tilvælge apps. Se mere her

*NAV er på vej ud af markedet og du bør se på Business Central i stedet.

Bedste regnskabsprogram

 

Hvilket regnskabsprogram der er det bedste, er svært at afgøre da programmerne har forskellige funktioner, nogle flere end andre. Som kunde er valget lidt afgjort af hvilken branche, samt hvilke opgaver der skal varetages. Det er derfor ikke muligt at udpege et regnskabsprogram fremfor et andet, da det er meget præference- og funktionsbestemt. 

Er du villig til at betale for dit regnskabsprogram, kan du til gengæld forvente nogle rigtig gode funktioner til formålet.