Bogholderiet skaber overblik og orden på virksomheden økonomi

Firmaets bogholderi – eller i hvert fald en bogholder – er det økonomiske omdrejningspunkt for din virksomhed. Det er her, der bliver holdt styr på og bogført bilag, sørget for at moms, løn, skatter og afgifter betales til tiden og her, du kan få det øjeblikkelige økonomiske overblik over firmaets kassebeholdning, likviditetsflow og andre kritiske parametre. Alligevel vil vi våge at påstå, at du trygt kan outsource bogholderiet til os!

Få et overblik over din økonomi

Har du brug for bogføring, så kontakt os på 86 41 21 00 , eller udfyld formularen herunder. Så kontakter vi dig og aftaler nærmer om, hvad din nye bogholder skal gøre for dig.

Det kan lyde lidt kækt, grænsende til det dumsmarte, at køre et firma uden at have eget bogholderi. Men i praksis er der allerede mange mindre erhvervsdrivende, der allerede har gjort det i mange år. Primært fordi de ikke har haft det store behov for at have deres eget bogholderi, men snildt har kunnet klare sig med en freelance bogholder.

Men i takt med at det er blevet muligt at digitalisere både fakturaer, bilag og alle økonomiske informationer, kan selv større virksomheder outsource deres bogholderi, uden at de kommer til at mærke den store forskel i hverdagen. Ja, faktisk kan bogføringen klares helt uden et eneste stykke papir.

Derfor er det blevet nemmere, lige så effektivt og meget mere sikkert – selv for meget store virksomheder – at outsource bogholderiet til professionelle samarbejdspartnere som f.eks. bogfoering.dk.

Samtidig får I glæde af de stordriftsfordele, vi har ved at føre bogholderiet for mange forskellige virksomheder. F.eks. adgang til en række bogholderifunktioner som en controller eller en økonomichef (CFO). Kapaciteter som I normalt ikke ville være store nok til at have ansat.

Hvorfor er bogholderiet så vigtigt?

Har du selv prøvet at stå for regnskabet – måske dengang I var helt nystartede – ved du alt om, hvor svært det kan være at holde styr på bogføringen, hvis først bunken af bilag har hobet sig op. Samtidig er det sin sag at kunne gennemskue, hvor på kontoplanen et givent bilag skal posteres. Især hvis det du normalt foretager dig, ligger milevidt fra bogføring og det dobbelt bogholderis mange finurligheder.

Med et godt og effektivt bogholderi er du til gengæld sikret totalt styr på firmaets øjeblikkelige likviditet, cashflowet det næste stykke tid frem og rettidig og korrekt afregning af både afgifter, løn, skatter og moms.

Det giver både klarsyn og ro i maven hos dig, der står med ansvaret for firmaets daglige drift. Samtidig er du sikker på, at du altid kan træffe de rigtige økonomiske beslutninger og dispositioner. For der er styr på pengene og alle pengestrømme, samt sikkerhed for at bogføringen stemmer.

Så derfor er bogholderiet måske i virkeligheden den allervigtigste afdeling i firmaet – selv om det ikke er det, I lever af.

Hvorfor outsource Bogholderiet?

Alligevel påstår vi så, at du trygt kan outsource dit bogholderi til os! Men hvorfor skulle du i det hele taget interessere dig for at outsource det til en tjeneste på nettet?

Det kan der være flere forskellige grunde til – og det geniale ved vores tjeneste er, at vi kan gøre det rentabelt, uanset hvilke af nedenstående scenarier dit firma passer ind i:

  • Dit firma er nystartet og har ikke nok bilag til dit eget bogholderi
  • Dit firma er endnu ikke stort nok til et egentligt bogholderi
  • Dit firma står lige på grænsen til at skulle udvide bogholderiet
  • Dit firma har lejlighedsvis brug for ekstra ressourcer i bogholderiet

Dit firma har besluttet dig for at outsource hele bogholderiet

Få et uforpligtende tilbud i dag!

Udfyld formularen og modtag et gratis og uforpligtende tilbud. 

Bogholderi til nystartede

Mange nystartede firmaer og soloselvstændige vælger bogholderiet fra, for at spare penge på driften. Oftest har de heller ikke bilag og ansatte nok, til at et egentligt bogholderi giver mening.

Desværre er det oftest som nystartet virksomhed, du kan høste de største gevinster af at have en eller flere erfarne regnskabskyndige, du kan trække på. For uden et altid opdateret regnskab, er det svært at træffe de rigtige beslutninger – og du overser nemt besparelser på både skatter og afgifter, simpelthen fordi du ikke kender nok til det at føre regnskab for et firma.

Endelig slipper du også for de søvnløse nætter, som mange nystartede og soloselvstændige har 2 eller 4 gange om året, når momsen skal afregnes. Det er nemlig oftest her, behovet for at få styr på bilag og bogføring er størst. For betaler du ikke momsen til tiden, går der ikke længe, før du får påkaldt dig myndighedernes opmærksomhed på den mest uheldige måde.

For som nystartet er hverdagen allerede fyldt godt op med både salg, produktion eller leverancer af ydelser. Det gør bogholderiet til en uvelkommen afbrydelse, og noget der bare skal overstås. Det øger risikoen for at lave fejl – især hvis du skal lære dig det dobbelte bogholderi samtidig med at du bogfører dine bilag.

Her kan en erfaren samarbejdspartner som bogfoering.dk sikre dig, at alt er bogført korrekt, og at moms, skatter og så videre betales til tiden. Samtidig har du mulighed for at få rådgivning og vejledning fra vores erfarne økonomichefer og controllere som en fast del af aftalen. Det sikrer dig den mest gunstige beskatning, samt sikrer, at du ikke begår nogle af de typiske fejl, som nystartede virksomheder oftest gør.

Kører I allerede med en ekstern bogholder?

Er jeres firma endnu så stort, at I har et egentligt bogholderi, men har en bogholder, der måske kommer et par timer eller et par dage hver uge og sørger for, at bogføringen er i orden? Eller klarer bogføringen hjemmefra.

Så har I sikkert stadig en masse udfordringer med at få indsamlet bilag og samlet alle nødvendige oplysninger sammen. For enten skal det hele samles på bogholderens skrivebord, eller samles og sendes til den eksterne bogholder hver uge.

Hvor tit vedkommende kommer afhænger oftest af, enten hvor mange bilag I har hver måned, eller hvor tit der er brug for et opdateret finansielt overblik. Eventuelt bruger vedkommende så nogle ekstra timer hver måned, hvert kvartal og i forbindelse med regnskabsafslutningen, for at få bogført og udbetalt løn, afregnet moms og gjort regnskabet klart til revisoren.

Det er en ganske effektiv og god løsning. Men den er også sårbar. For tit er den eksterne bogholder en soloselvstændig, der ernærer sig ved at føre regnskab for en række mindre virksomheder. Det sender jeres ”bogholderi” til tælling, hvis den eksterne bogholder bliver syg.

Og efteruddannelse er der sjældent tid til. For den soloselvstændige bogholder er tid lig med penge. Så eventuelt uddannelse er forlagt til fritiden, ligesom der oftest først bliver fulgt op på nye regler og lovgivninger, når behovet opstår. Og det sker kun, hvis den eksterne bogholder er klar over, at der er sket ændringer.

Derfor kan du nemt ende med, at det viser sig, at der skal laves noget om i bogføringen, når revisoren får regnskabet. Det er dyrt og kan føre til, at der skal betales både ekstra moms og afgifter eller bruges tid på at få de penge tilbage, der er blevet betalt for meget.

Samtidig er du som virksomhedsejer oftest nødt til at købe finansiel rådgivning fra enten revisoren eller andre eksperter, hver gang du skal træffe beslutninger, der kan få indflydelse på jeres fremtidige økonomi.

Her vil en fast aftale med bogfoering.dk give god mening. For selv om du vil have en fast medarbejder som kontaktperson og ”daglig bogholder” hos os, sidder der andre klar til at tage over ved sygdom og uddannelse. For alle vores medarbejdere uddannes løbende. Ikke bare i skattelovgivning og bogføring. Men også nye teknologiske muligheder, der kan være med til at lette jeres bogføring i virksomheden.

Derudover vil du med en fast aftale om, at vi overtager hele firmaets bogholderi, have adgang til en CFO (økonomichef), der kan rådgive dig omkring alle økonomiske beslutninger i firmaet.

Er du ved at skulle udvide bogholderiet?

Et af de tidspunkter, hvor det måske giver allerbedst mening at overveje at outsource hele eller dele af bogholderiet, er, når I står for at skulle udvide det.

For i stedet for at udvide med endnu en medarbejder, kan det måske give mening at flytte nogle af de faste og måske mere rutineprægede opgaver ud til en ekstern samarbejdspartner som os. Eller måske de specialopgaver som I ikke har den nødvendige ekspertise til i dag.

Derved slipper du også for en tidskrævende ansættelsesrunde og en hel del af den oplæring, der vil belaste bogholderiet i starten, når den nye medarbejder begynder hos jer.

Ved i stedet at vælge os, kan det give jeres eksisterende bogholderi luft til at stå for de opgaver, det giver mest mening, at de står for i hverdagen – og lade os tage alt det trivielle eller specialiserede.

Eller du kan tage en mere drastisk beslutning og outsource hele dit bogholderi. Det kommer vi tilbage til om lidt.

Når der er brug for ekstra ressourcer i bogholderiet

Det kan også være, at der akut er brug for ekstra ressourcer i bogholderiet. F.eks. hvis I har en eller flere sæsoner i jeres branche, hvor der er ekstra knald på både produktion, salg og dermed også bilagsmængden. Eller hvis du lige har købt et andet firma og deres to bogholderier skal lægges sammen til et.

I stedet for at skulle ud og finde en flok freelance-bogholdere, kan du i stedet bestille de nødvendige ekstra ressourcer hos os – med mulighed for at skalere yderligere op, hvis det skulle vise sig nødvendigt.

Tag skridtet og outsource hele Bogholderiet

Vælger du at tage en strategisk beslutning, hvor du outsourcer hele bogholderiet til os, kan du glæde dig over at skulle vinke farvel til alt, hvad der ligner papirbilag.

For med en total bogholderi-løsning sørger vi for, at I eller jeres leverandører blot skal maile alle indkomne fakturaer i PDF-format direkte til jeres regnskab. Samtidig får I en smart app, hvor I kan tage billeder af småbilag som kasseboner og lignende, så de ryger lige ind i regnskabet.

Det gør hele bilagshåndteringen meget mere effektiv og sikker, og begrænser behovet for at vi enten kommer i virksomheden eller I sender bilag og lignende til os.

Samtidig effektiviserer det hele bogføringsprocessen. Det betyder, at du som virksomhedsejer kan se frem til et altid opdateret regnskab – og mulighed for at trække på erfarne, finansielle eksperter, hver gang du skal træffe beslutninger, der kan få afgørende betydning for jeres økonomi.

Læs mere om det digitale bogholderi her! Eller giv os et ring eller udfyld kontaktformularen herunder. Så kan vi give dig et uforpligtende tilbud på, hvad det vil koste at få os til at overtage jeres bogholderi.